Um modelo de probabilidade para o estudo do processo de adoção de inovações
Palavras-chave:
teoria dados, sociologia rural, adoção inovações, modelo matemático, processo decisãoResumo
The paper’s goal is to represent the individual adoption process by means of a probabilistic mathematical model. A Markov chain is applied for the case in question, and its advantages and disadvantages are examined in comparasion with broader theoretical perspectives on the adoption of innovations.
Referências
BARTOS, O.J. Simple models of group behavior. New York, Columbia University Press, 1967. 131 p.
BEALER, R.C. Theory and rural sociology. Rural sociology, 40(4):445-477. 1975.
BERGER, J., CONNER, TL. e FISEK, M.H. Types of formalizations in small group research. Boston, Houghton Mifflin Company, 1962.
CAMPBELL, R.R. A suggested paradigms of the individual adoption process. Rural sociology, 31(2):458-466. 1966.
MERTON, R.K. Sociologia, teoria e estrutura. São Paulo, Editora Mestre Jou, 1968. 758 p.
ROGERS, EM. & SHOEMAKER, F.F. Communication of innovations. New York, Free Press, 1971. 476 p.
VALKONEN, T. On theory of diffusion of innovations. Sociologia Rural, 108): 162-179. 1970.
WILLER, D. Scientific sociology. New Jersey, Prentice-Hall, Inc., 1967. 131 p.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.