Funções da comercialização dos produtos agrícolas

Authors

  • Josué Leitão e Silva UREMG

Keywords:

mercado consumidor, processamento agrícola, margem comercialização, sistema cooperativo, qualidade produto

Abstract

This is a brief marketing study of farm products with emphasis on selection, standardization and inspection. Each element was studied by the usual techniques employed in the author's country, in as effort to determine their effect upon the organization of production.

References

BRAZ, José Smith - Discurso na Cerimônia de Encerramento do Seminário Latino-Americano sobre Comercialização, Armazenamento e Pro-

cessamento de Produtos Agrícolas. Rio de Janeiro, GB. 8/6/1962. p.293.

DIARIO OFICIAL, 24/3/1938, 1/6/1940 - Decreto-Lei 334, de 15 de margo de 1938, regulamento pelo Decreto no 5.739 de 29 de maio de 1940.

, THOMSEN, F. L. - Marketing Functions and Services in Agricultural Marketing, New York, McGraw-Hill Book Co. , Inc., (Tradução para o cur-

so de Comercialização do Prof, S. A.Brandt Escola de Pós-Graduação da UREMG, 1963 mimeografado). p. 70-84.

YNOUE, Gervásio T. - Métodos Cooperativos na Comercialização. Experiência de Cotia - Anais do Seminário Latino- Americano 8obre Comer-

cialização, Armazenamento e Processamento de Produtos Agrícolas, Rio de Janeiro. 1962. p. 269.

Downloads

Published

2025-01-15

How to Cite

Leitão e Silva, J. (2025). Funções da comercialização dos produtos agrícolas. Revista Ceres, 13(72), 43–52. Retrieved from https://ojs.ceres.ufv.br/ceres/article/view/6472

Issue

Section

ARTICLE

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>