Integração do mercado de alho de no estado de Minas Gerais

Autores

  • Marcos Joaquim Mattoso UFV
  • Alberto Martins Rezende UFV
  • Alexandre Aad Neto UFV
  • Antônio Fagundes de Sousa UFV
  • Sérgio Alberto Brandt UFV

Palavras-chave:

integração-mercado, formação-preço, custo-transferência, coeficiente-correlação, transporte-rodovias

Resumo

Knowledge of inter-regional prices and market interatins can be used to orient policiesof road construction and repair. The objective of this study is to estimate the degree of market integration of garlic in the state of Minas Gerais. 

Referências

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LELE, U.J. "Market integrations. A study of sorghum prices in Western India". Journal of Farm Economics.Menslia, 49(1).147-158, feb. 1967.

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Publicado

2025-03-05

Como Citar

Mattoso, M. J., Martins Rezende, A., Aad Neto, A., Fagundes de Sousa, A., & Brandt, S. A. (2025). Integração do mercado de alho de no estado de Minas Gerais. Revista Ceres, 21(113), 30–37. Recuperado de https://ojs.ceres.ufv.br/ceres/article/view/6747

Edição

Seção

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