Integração do mercado de alho de no estado de Minas Gerais
Palavras-chave:
integração-mercado, formação-preço, custo-transferência, coeficiente-correlação, transporte-rodoviasResumo
Knowledge of inter-regional prices and market interatins can be used to orient policiesof road construction and repair. The objective of this study is to estimate the degree of market integration of garlic in the state of Minas Gerais.
Referências
BRESSLER,R.G. § KING, R.A. Markets, prices and interegional trade. New York, John Wiley, 1970. 426 p.
FARRUK,M.O. Structure and performance of the rice marketing system in East Pakistan. Itaaca, Cornell International Agriculture Development. 1972. 40 p. (Bulletin, 23)
LELE, U.J. "Market integrations. A study of sorghum prices in Western India". Journal of Farm Economics.Menslia, 49(1).147-158, feb. 1967.
Downloads
Publicado
2025-03-05
Como Citar
Mattoso, M. J., Martins Rezende, A., Aad Neto, A., Fagundes de Sousa, A., & Brandt, S. A. (2025). Integração do mercado de alho de no estado de Minas Gerais. Revista Ceres, 21(113), 30–37. Recuperado de https://ojs.ceres.ufv.br/ceres/article/view/6747
Edição
Seção
ARTICLE